Wednesday, October 15, 2008

BETUL KE ADA SEKOLAH YANG BERMASALAH DALAMAN TAPI KPM TAK AMBIL PEDULI ???

Saya ada terbaca salah sebuah Blog yang dari group blogspot ini yang terjumpa secara tak sengaja. Ia adalah milik seseorang yang mungkin guru atau mungkin bekas guru sekolah yang dikaitkan di dalam blog tersebut.

Dalam pengamatan saya setelah membaca semua post dalam blog tersebut, memberi gambaran kepada saya yang sekolah ini ada masalah di dalam pentadbirannya. Wujud juga tuduhan-tuduhan berat kepada pentadbiran sekolah ini.

Menurut komen salah seorang pengunjung yang katanya ada hubungan langsung dengan pihak sekolah , masalah mereka boleh dianggap sebagai isu nasional. Ini dikira sudah cukup berat.

Tetapi apa yang lebih beratnya ialah menurut yang saya baca , pihak KPM sendiri telah diadukan permasalahan yang dihadapi oleh pihak sekolah tetapi pihak KPM tidak menghiraukan aduan mereka.

Benarkah perkara ini berlaku, sehinggakan permasalahan yang timbul boleh menjejaskan pelajar yang bakal menduduki peperiksaan.

Saya cuba membantu memberikan pandangan peribadi melalui ruang komen di dalam blog tersebut tetapi usaha saya tidak mendapat respon yang baik dari pihak yang berkenaan.

Masalahnya ialah kalau semua sekolah mempunyai masalah masing-masing kemudian pihak KPM buat pekak telinga, apa cerita? Yang jadi mangsa ialah anak-anak kita yang sedang belajar.

KPM diharap dapat mengambil berat perkara sebegini dan JANGAN buat dek, jalankanlah amanah.

Blog yang saya maksudkan: http://smkbu4parents.blogspot.com/

No comments: